Με λαμπρότητα εορτάστηκε ο θρίαμβος της Ορθοδοξίας, η "άπαξ τοις αγίοις παραδοθείσα" πίστη του Χριστού, έναντι του πολυκέφαλου τέρατος των αιρέσεων δια των οποίων ο αντίδικος πολέμησε και πολεμά την Εκκλησία. Στους Ιερούς Ναούς της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας τελέστηκε η Θεία Λειτουργία ή η Ιερά Ακολουθία κι ακολούθησε η ανάγνωση του Συνοδικού της Αγίας Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου κατά των αιρετικών εικονομάχων και πασών των αιρέσεων καθώς και η Λιτάνευση των Ιερών Εικόνων.
Το απόγευμα της Κυριακής τελέστηκε, όπως κάθε χρονιά, στον φιλόξενο Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Πεύκη Αττικής, η Εόρτια Εκδήλωση με την τέλεση κατανυκτικού Αρχιερατικού Εσπερινού και σχετική με την εορτή ομιλία. Στον κατανυκτικό Εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος κ.κ. Κοσμάς, βοηθούμενος υπό των Παν/των Ιερομονάχων π. Ευθυμίου Κωτούλα και π. Αθανασίου Δημουλά. Έψαλλε κατανυκτικά χορός Ιεροψαλτών από διάφορες ενορίες της Ιεράς Μητροπόλεως Αττικής και Μεγαρίδος.
Τον εόρτιο λόγο εκφώνησε ο π. Αθανάσιος, αναφερθείς στις Οικουμενικές Συνόδους και τον Ιερό αγώνα της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος. Παρέστησαν πολλοί πιστοί και αντιπροσωπεία της Ιεράς Μονής Οσίων Αγιορειτών Πατέρων Οινόης Αττικής. Την εκδήλωση προλόγισε δια ολίγων και έκλεισε, δίνοντας προέκταση στα πνευματικά ζητήματα, που έγινε αναφορά, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας Αττικής κ. Κοσμάς. Οι ομιλίες παρατίθενται σε ηχογράφηση. Οι πιστοί επέστρεψαν πνευματικά ενισχυμένοι στα ίδια, δοξάζοντες τον τριαδικό Θεό. Φέτος υπήρχε η ηρεμία, μετά την τρικυμία των αποσχισθέντων φατριαστών κληρικών, και η ελπίδα προς τον Θεό για το μέλλον της Εκκλησίας, παρά τον μεγάλο πόλεμο και τους διωγμούς των δικομανών, έκπτωτων ρασοφόρων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ
Ι.Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΑΝΔΡΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κατά τού Ιταλού Ιωάννου, κεφάλαια ια΄ (ή ι΄) α΄
§45 Τοις όλως επιχειρούσιν οίαν δη τινα ζήτησιν και διδαχήν τη αρρήτω ενσάρκω οικονομία τού σωτήρος ημών και Θεού επάγειν και ζητείν οίω τρόπω αυτός ο Θεός Λόγος τω ανθρωπίνω φυράματι ήνωται και την προσληφθείσαν σάρκα κατά τίνα λόγον εθέωσε, και λόγοις διαλεκτικοίς φύσιν και θέσιν επί τής υπέρ φύσιν καινοτομίας τών δύο φύσεων τού Θεού και ανθρώπου λογομαχείν πειρωμένοις, ανάθεμα (γ΄).