2013/11/26

Η ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ



ΤΗΝ ΦΥΛΑΓΕΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ;
ΑΝ ΕΙΣΘΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΦΥΛΑΓΕΤΕ!
Πολύς ο λόγος προσφάτως για την αργία της Κυριακής και για το πώς αυτή θα καταργηθεί και στον τόπο μας, όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Οι προφάσεις για το ατόπημα τούτο ποικίλες και κυρίως οικονομικού περιεχομένου, προβάλλοντας την εξυπηρέτηση του κοινού αν πρόκειται για εμπορικά καταστήματα ή για υπηρεσίες κοινής ωφελείας, και κυρίως τον εξευρωπαϊσμό της χώρας μας.
Αυτή απαίτηση της Πολιτείας, πέραν, του καταναγκασμού που ασκεί στους εργαζόμενους, αντίκειται στις θρησκευτικές πεποιθήσεις ενός ολόκληρου λαού, που έμαθε να σέβεται την αργία της Κυριακής, αφιερώνοντας την στην δοξολογία του Θεού. Αλλά και αμάθεια- στην καλύτερη περίπτωση- δηλώνει η απαίτηση αυτή της Πολιτείας, για να μην πούμε σκοτεινές προθέσεις.
Θα πρέπει, λοιπόν, να την πληροφορήσουμε ότι η αργία της Κυριακής, που τόσο απερίσκεπτα σπεύδει να καταργήσει, είναι η αρχαιότερη και η κυριότερη των χριστιανικών εορτών, και ως εκ τούτου κεφαλαιώδους σημασίας για την ορθόδοξη ζωή. Καθιερώθηκε τον 2ο αιώνα, από την εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, ως καθολική αργία, αντί του εβραϊκού Σαββάτου. Την Κυριακή, οι Χριστιανοί τιμούν την ανάμνηση της Ανάστασης του Χριστού, αινώντας τον Κύριο και προσευχόμενοι στους ναούς για την σωτηρία του Κόσμου. Άραγε, θα τολμούσε η Πολιτεία να καταργήσει την εορτή του Πάσχα; Όχι, βέβαια. Πώς, λοιπόν, καταλύει την αργία της Κυριακής.
Η Κυριακή δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως μία απλή ημερολογιακή ημέρα, και συγκεκριμένα ως η πρώτη ημέρα της εβδομάδας. Είναι η ημέρα που οι Χριστιανοί αφιερώνουν στα πνευματικά του καθήκοντα, η ημέρα  κατά ην οποία παραμερίζονται οι ανάγκες της βιωτής και ανορθώνονται το πνεύμα και η ψυχή. Οι άνθρωποι, ως Εκκλησίασμα, έρχονται πιο κοντά, βιώνοντας την κατανυκτική ατμόσφαιρα της Θείας Λειτουργίας. Και ως λέγει ο Πατροκοσμάς, «την Κυριακή ούτε εργαζόμαστε, ούτε να πραγματευόμαστε…» αλλά «…να στοχαζόμαστε τις αμαρτίες μας, τον θάνατο, την κόλαση, τον παράδεισο, την ψυχή μας…».
Η κατάργηση της, λοιπόν, αποτελεί προσπάθεια ώστε να πληγεί η ίδια η θεολογία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, και ως τέτοιο θα πρέπει να το εκλαμβάνουμε και να εναντιωθούμε στην καθιέρωση της. Στους δε πολιτικούς ταγούς μας, που παρότι δηλώνουν ορθόδοξοι, οι πράξεις τους πόρρω απέχουν από τις εντολές των Αγίων Γραφών, υπηρετώντας τη νέα εποχή της Ουνίας., θα πρέπει να τους υπενθυμίσουμε ότι στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε  η Ορθοδοξία θα πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού, διότι είναι ο μόνος στερεός προμαχώνας που έμεινε και ο οποίος εγγυάται το μέλλον του καθημαγμένου λαού μας.
Στην συνέχεια παρατίθεται απόσπασμα της Δ’ Διδαχής του Κοσμά του Αιτωλού, όπου ο Άγιος αναφέρεται στην αργία της Κυριακής.
«Πήγε Ο Κύριος στην κόλαση και έβγαλε τον Αδάμ, την Εύα και το γένος του. Ανέστη την Τρίτη μέρα. Φάνηκε δώδεκα φορές στους Αποστόλους της. Έγινε χαρά στον ουρανό, χαρά στην γη και σε όλον τον Κόσμο. Φαρμάκι και σπαθί δίστομο στην καρδιά των Εβραίων και μάλιστα του διαβόλου. Δια τούτο και οι Εβραίοι δεν κατακαίονται άλλη μέρα τόσο, όσο την Κυριακή, όπου ακούν τον παπά μας να λέει: «Ο Αναστάς εκ νεκρών Χριστός ο αληθινός Θεός ημών». Διότι εκείνο όπου σπούδασαν οι Εβραίοι να κάμουν, για να εξαλείψουν το όνομα του Χριστού μας, γύρισε ενάντια ον της κεφαλής τους. Πρέπει και εμείς, αδελφοί μου, να χαιρόμαστε πάντοτε, μα περισσότερο την Κυριακή, όπου είναι η Ανάσταση του Χριστού μας. Διότι Κυριακή ημέρα έγινε ο Ευαγγελισμός της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας. Κυριακή ημέρα μέλλει ο Κύριος να αναστήσει όλο τον Κόσμο.
Πρέπει και εμείς να εργαζόμαστε τις έξι ημέρες τις εβδομάδες για αυτά τα μάταια , γήινα και ψεύτικα πράγματα, και την Κυριακή να πηγαίνουμε στην Εκκλησία και να στοχαζόμαστε τις αμαρτίας μας, τον θάνατο, την κόλαση, τον Παράδεισο, την ψυχή μας  που είναι τιμιότερη  από όλο τον κόσμο, και όχι να πολυτρώμε και να πολυπίνουμε και να κάνουμε αμαρτίες. Ούτε να εργαζόμαστε και να πραγματευόμαστε την Κυριακή.
Εκείνο το κέρδος οπού γίνεται την Κυριακή είναι αφορισμένο και καταραμένο, και βάζετε φωτιά και κατάρα στο σπίτι σας και όχι ευλογία. Και σε θανατώνει ο Θεός παράκαιρα,  ή την γυναίκα σου, ή το παιδί σου, ή το ζώο σου ψοφά ή άλλο κακό σου κάνει.
Λοιπόν, αδελφοί , για να μη πάθετε κανένα κακό, μήτε ψυχικό, μήτε σωματικό, εγώ σας συμβουλεύω να φυλάτε την Κυριακή, καθώς είναι αφιερωμένη στον Θεό. Εδώ πώς πηγαίνετε, Χριστιανοί μου; Την φυλάτε την Κυριακή; Αν είστε Χριστιανοί, να την φιλάτε την Κυριακή. Έχετε εδώ πρόβατα; Το γάλα της Κυριακής τι το κάνετε; Άκουσε, παιδί μου. Να το σμίγεις  όλο και να το κάνεις επτά μερίδια. Και τα έξι μερίδια κράτησε για τον εαυτό σου και το άλλο μερίδιο της Κυριακής , αν θέλεις , δώσε το ελεημοσύνη στους πτωχούς ή και στην Εκκλησία, για να ευλογήσει ο Θεός τα πράγματα σου. Και αν τύχει ανάγκη και θέλεις να πωλήσει πράγματα φαγώσιμα την Κυριακή, εκείνο το κέρδος μη το σμίγεις στην σακούλα σου, διότι την μαγαρίζει αλλά δώσε τα ελεημοσύνη, για να σας φυλάει ο Θεός».