Κυκλοφορούν τα ημερολόγια για το νέο έτος 2011! Τα ημερολόγια [τοίχου με την εικόνα του εόρταζόμενου κάθε ημέρα Αγίου, επιτραπέζιο και εγκόλπιο ("τσέπης") με τις διευθύνσεις των Αρχιερέων, κληρικών, Ιερών Ναών και Μονών κλπ.] εκδίδει, όπως επί σειρά ετών, η Ιερά Επισκοπική Ανδρώα Μονή Ευαγγελίστριας Καλαμάτας.
Εφέτος η Ιερά Μονή επέλεξε την αφιέρωση του ημερολογίου στους Αγίους Αναργύρους της Εκκλησίας του Χριστού.
Εφέτος η Ιερά Μονή επέλεξε την αφιέρωση του ημερολογίου στους Αγίους Αναργύρους της Εκκλησίας του Χριστού.
Συστήνουμε στους αγαπητούς αναγνώστες μας την απόκτηση των ημερολογίων διότι αποτελούν χρήσιμα εργαλεία στην οργάνωση της πνευματικής μας ζωής (νηστείες, εορτές κλπ.) κατά το πάτριο Ορθόδοξο εκκλησιαστικό (παλαιό) εορτολόγιο ενώ είναι εύχρηστο και για την παρακολούθηση του πολιτικού (νέου) ημερολογίου.
Για πληροφορίες απευθύνεστε: Ιερά Μονή Ευαγγελίστριας (Σκήτη Παναγουλάκη) 241 00 Καλαμάτα. Τηλέφωνο: 27210-23784 και 27210-23784 καθώς και σε όλες τις Ενορίες της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος, σε Ελλάδα και εξωτερικό!
Για πληροφορίες απευθύνεστε: Ιερά Μονή Ευαγγελίστριας (Σκήτη Παναγουλάκη) 241 00 Καλαμάτα. Τηλέφωνο: 27210-23784 και 27210-23784 καθώς και σε όλες τις Ενορίες της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος, σε Ελλάδα και εξωτερικό!
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ
ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Είναι γνωστή η μεγάλη σημασία που δίνουν οι Άγιοι Ανάργυροι Κύρος και Ιωάννης στο ζήτημα της πίστεως. Γι’ αυτό θα διηγηθούμε δύο από τα θαύματα τους για την ωφέλεια αυτών που αποστάτησαν από την Εκκλησία, ώστε να καταλάβουν που είναι η αλήθεια, και έτσι να αφήσουν τις αιρέσεις τους και να επανέλθουν στην Εκκλησία του Σωτήρος ακολουθώντας τους Αγίους.
Α’ Περί του παραλύτου Πέτρου: Ο Πέτρος κατοικούσε στην Αλεξάνδρεια, όχι μακριά από τον ναό των Αγίων. Αυτός έμεινε παράλυτος από μία σοβαρή ασθένεια, που θα τον οδηγούσε στον θάνατο, εάν δεν ερχόταν στο μνήμα των Αναργύρων Κύρου και Ιωάννη. Παρουσιάσθηκαν λοιπόν στον ύπνο του οι Άγιοι και του είπαν «Θέλεις να γίνεις υγιής;» Αυτός πρόθυμα δέχθηκε. Οι Άγιοι τότε προτείνουν να απορρίψει την διδασκαλία του Διοσκόρου και του Σεβήρου, τους οποίους ακολουθούσε, και να τους καταδικάσει όπως η Σύνοδος της Χαλκηδόνος. Η απάντηση του ήταν ότι ούτε την υγεία του θέλει ούτε να δεχθεί την Σύνοδο της Χαλκηδόνος. Τότε οι Άγιοι τους απείλησαν ότι διαφορετικά δεν θα σωθεί και αναχώρησαν. Και αυτός, όταν ξανακτυπήθηκε από τους πόνους, άρχισε πάλι να ζητά τη βοήθεια τους. Αλλά όταν ήλθαν πάλι και του πρότειναν τα ίδια, τους ανάγκασε να ξαναφύγουν άπρακτοι. Και αυτό το έκανε πολλές φορές. Ενώ τους καλούσε σε βοήθεια, ύστερα τους άφηνε να φύγουν, επειδή δεν ήθελε να πεισθεί.
Επειδή όμως δεν μπορούσε να υποφέρει άλλο, τους κάλεσε για τελευταία φορά. Τότε οι φιλάνθρωποι μάρτυρες ξαναπαρουσιάστηκαν και τον διέταξαν να δεχθεί την δική τους πίστη. Και επειδή δίσταζε ακόμη, του είπαν «Δεν σου φθάνει, Πέτρο να ταχθείς και συ με την πίστη που πιστέψαμε κι εμείς;» Και αυτός τόλμησε να ρωτήσει «Και σεις, μεγάλοι δούλοι του Χριστού, πιστεύεται όπως η Σύνοδος της Χαλκηδόνας»; Αυτοί ομολόγησαν ότι πιστεύουν όπως η Σύνοδος της Χαλκηδόνος, λέγοντας ότι η σωστή πίστη και το θεόπνευστο κήρυγμα είναι εκείνο που όρισε εκείνη Σύνοδος. Αυτά είπαν κι έφυγαν. Αυτός το πρωί εκπλήρωσε το μακάριος πρόσταγμά τους, δέχθηκε την πίστη που του παρέδωσαν οι Άγιοι , και τρύγησε τον καρπό της υγείας, αφού έγινε με αυτό τον τρόπο ζωντανό μέλος της Εκκλησίας.
Β’ Περί του κόμητος Ιουλιανού: Ο Ιουλιανός ήταν ακόμη στην ακμή της νεότητας του, όταν από φθόνο προσπάθησαν να τον δηλητηριάσουν. Και στο φθόνο μεν του νεαρού απέτυχαν, παρέλυσαν όμως με το δηλητήριο όλα του τα μέλη. Ήταν λοιπόν θέαμα οικτρό. Από δε τους ιατρούς κανείς δεν μπορούσε να τον βοηθήσει. Τότε οι γονείς του καταφεύγουν στους Αγίους Αναργύρους. Οι Άγιοι λυπήθηκαν το νέο και του καταπράυναν τους οξείς πόνους χαρίζοντας του και λίγη κίνηση στα άκρα. Άλλα κάποιο αιρετικό δόγμα τους εμπόδιζε να του χαρίσουν την τέλεια υγεία. Διότι ο νέος άνηκε στην αίρεση του Απολλινάριου. Οι Άγιοι πολλές φορές εμφανίσθηκαν στον ύπνο του συμβουλεύοντας να απέχει από αυτό το δόγμα και να έλθει σε κοινωνία με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Αφού όμως δεν τον έπεισαν , επειδή δεν ήθελε να πεισθεί, έδεσαν όπως πριν τα χέρια και τα πόδια του και αύξησαν πολύ τους πόνους. Και ο νέος φώναζε και παρακαλούσε, αλλά κανείς δεν φαινόταν να τον λυτρώσει, επειδή αυτό που γινόταν ήταν η οργή των Αγίων. Τέλος φάνηκαν πάλι οι Άγιοι και του υπενθύμισαν το θέμα της πίστεως και του εξήγησαν ότι εξαιτίας της πονά τόσο πολύ, και ότι δεν θα τον απάλλασσαν από τα δεινά, εάν δεν απάλλασσε αυτός πρώτος τον εαυτό του από ην αίρεση. Και έκαναν φρικτούς όρκους ότι ο Χριστός τους οπαδούς του Απολλινάριου δεν θεωρεί σαν ευσεβείς ή πιστούς. Ακούγοντας αυτά ο Ιουλιανός, και έμαθε με πληγές και όρκους την αλήθεια, απαλλάχτηκε και από τα δύο, κερδίζοντας με την ορθή πίστη την υγεία της ψυχής και του σώματος.
(Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων- από το οπισθόφυλλο του ήμερολογίου "τοίχου")
Και Σύγχρονοι Ανάργυροι…
Ο Ιερομόναχος Ιγνάτιος Μπέτσης (+1971)
Ο όσιος πατήρ Ιγνάτιος υπήρξε χαρισματικός κληρικός που η ζωή του παρουσίαζε μεγάλη ομοιότητα με τη ζωή των Αγίων Αναργύρων καθώς υπήρξε και κατά κόσμον γιατρός, αλλά και πνευματικός ιατρός των ψυχών. Στην Γνήσια Ορθόδοξη Εκκλησία εισήλθε μετά από θαυματουργική εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού όταν υπηρετούσε στην Νεοημερολογίτικη Αρχιεπισκοπή Θυατείρων της Μεγάλης Βρετανίας. Εντός της Γνήσιας Ορθοδοξίας, υπηρέτησε με μεγάλο ζήλο και ανέπτυξε έντονη Ιεραποστολική δραστηριότητα κυρίως σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας (Κάλυμνο, Ξάνθη, Κρήτη κ.α.), και διακρίθηκε ως Πνευματικός πατήρ από τον ορθόδοξο λαό. Ακόμη υπήρξε αρωγός στο διοικητικό έργο της Εκκλησίας ως Γραμματέας της Ιεράς Συνόδου. Ο βίος του υπήρξε πλήρης αγιότητας και ασκητικός με μεγάλη νηστεία και εγκράτεια. Η δε αγία του προσευχή πολλούς ανακούφισε και βοήθησε. Περί το τέλος της ζωής (1971) του παρέμεινε στο Άγιο Όρος και κοιμήθηκε στο Σανατόριο Ασβεστοχωρίου Θεσσαλονίκης, για να αναπαυθεί από τον ασκητικό αγώνα, έχοντας αναλωθεί για την αγάπη της Ορθοδοξίας. Μάλιστα προείδε τον θάνατό του. Το ασκητικό του σώμα ενταφιάσθηκε στο Άγιο Όρος όπου και σήμερα φυλάσσονται τα τίμια λείψανα του στην Ιερά Καλύβη Γεννήσεως Χριστού στα Κατουνάκια του Αγίου Όρους που βρίσκεται σε κοινωνία με την κανονική Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος των ζηλωτών Αγιορειτών Πατέρων, υπό τον οσιότατο Γέροντα Βλάσιο. Πολλοί είναι μάλιστα οι πιστοί που ομολογούν εμφανίσεις του, μετά την κοίμηση του, πού ακόμη δεν τον γνώριζαν και συστήθηκε ως «Ιγνάτιος ο νέος Παντελεήμων».